Ce este Calisthenics si de ce ar trebui sa practici + cele mai utile echipamente pentru o sala acasa

0

Calistenics este o forma de pregatire fizica axata pe exercitii cu propria greutate corporala. Implica o serie de echipamente basic cum ar fi o bara de tractiuni sau inele, manare de podea si vesta cu greutati.

Este posibil sa fi vazut clipuri pe youtube sau facebook cu exercitii precum muscle up, front lever, pistol squats, archery pushups, care in afara ca arata super cool, sunt dinamice si schimba cu totul perceptia despre antrenamentele la sala.

+ Avantaje

Dezavantaje

  • It’s FREE;
  • antrenamentele sunt de tip Full-body Workout;
  • the World is Your Gym, te antrenezi unde vrei, in spatele blocului, la sala, in vacanta, in casa, in curte, etc;
  • burns Fat fast, anumite serii de antrenamente sunt de tip HIIT (high-intensity interval training) si te ajuta sa arzi grasimile fara sa faci exercitii complicate;
  • activitate dinamica si nu atat de rigida ca la fiare.
  • antrenamente sunt mai dificile, exercitiile au progresii care se parcurg in multe zile;
  • progresele sunt mai greu de urmarit, fata de sala unde poti sa vezi cum cresti greutatile la piept, de exempu;
  • mai dificil de pus masa musculara, dar nu este chiar un dezavantaj daca vrei sa fii fit sau chiar shredded.

Hai sa vedem ce implica o sala acasa

“Sala nu este de tine, nu ai spatiul necesar acasa si totusi vrei sa faci calisthenics?

Poti practica acest sport si in spatele blocului, intr-un parc pentru copii unde sunt si aparate pentru fitness etc.”

In primul rand, ia in considerare cat spatiu ai pentru echipamente. Planul ar trebui sa fie diferit atunci cand ai doar un spatiu mic in dormitor fata de atunci cand ai un garaj intreg sau o curte. Gandeste-te cum vei folosi spatiul pe care il ai si ce poti face cu peretii, grinda, tocul usii (de exemplu, poti fixa anumite dispozitive?).

Noi o sa mergem pe un spatiu de apartament, cu echipamente care pot fi depozitate intr-o debara atunci cand nu sunt folosite, cu scopul de a reutiliza spatiul din casa.

Daca ai mai facut sala pana acum, este posibil sa ai deja anumite echipamente acasa, asa ca sa incepem.

Cele mai importante echipamente ar fi:

1. Bara de tractiuni

Bara este super utila si permite numeroase exercitii. Se poate monta pe perte, tocul usii sau grinda. Poate fi fixa sau mobila, astfel sa permita si exercitii pentru triceps/piept (dips) si tractiuni pentru spate/biceps (pull ups). Aveti in vedere sa utilizati dibluri de beton (conexpand) sau suruburi solide in functie de suprafata de prindere. Alegeti ce se potriveste acasa, mergeti pe ceva cu prindere cat mai sus ca sa arate bine in casa si sa nu incurce pe nimeni. Eu am avut si pe grinda si in tocul usii, aceasta din urma era incomoda la tractiuni cu priza larga. Am mers pe Bara de tractiuni pentru tavan SPARTAN, la 125 lei.

Link: bara tractiuni pe emag sau bara de tractiuni pe Decathlon
Pret: 125lei

Bara de tractiuni pentru tavan SPARTAN
Bara de tractiuni pentru tavan SPARTAN

2. Inele de gimnastica

Inelele sunt optionale, ocupa putin loc in casa si reprezinta o alternativa excelenta pentru bara de tractiuni. Ofera deschidere pentru o multime de exercitii, poate mai multe ca la bara. Exercitiile la inele sunt mai solicitante si mai dificile. Eu am mers pe inele in casa, montate in hol.

Link inele: inele gimnastica
Link prinderi: prinderi inele pentru tavan
Link conexpand: dibluri tip conexpand
Pret: 139lei + 60lei + 16lei = 215lei

3. Benzi elastice

Sunt de diferite dimensiuni, pot inlocui cu succes greutatile sau extinde greutatea acestora.

Link: benzi elastice
Pret: 35lei x 2 = 70lei

4. Saltea stretching

Link: saltea pilates si stretching
Pret: 45lei

Saltea 100 confort pilates
Saltea 100 confort pilates

5. Vesta cu greutati

Poate cea mai scumpa achizitie, iar optionala, dar recomandata pe masura ce progresezi. Recomand o vesta cu greutati detasabile, minim 5 kg, cat mai compacta sa nu se miste la exercitii, de exemplu (vesta greutati Sklz 5kg).

Link: veste cu greutati
Pret: 250-400lei

Vesta antrenament cu greutati SKLZ 5 kg, Greutate variabila, Curea ajustabila
Vesta antrenament cu greutati SKLZ 5 kg, Greutate variabila, Curea ajustabila

6. Manere pentru flotari

Manerele au grip foarte bun atat pe maner cat si pe suprafata de contact cu podeaua. Astfel poti face archery pushups fara sa alunece, iar baza este suficient de lata pentru a oferi stabilitate pentru exercitiul L-sit hold sau planche hold.

Link: manere flotari
Pret: 22,99lei

Manere flotari cross-training push up bars domyos
Manere flotari cross-training push up bars domyos

7. Coarda pentru sarit

Link: coarda pentru sarit
Pret: 15lei

Coarda de sarit 900 galben domyos
Coarda de sarit 900 galben domyos

Ar mai fi utile un set de gantere mici, 1-2 kg pentru un antrenament de tip shadow boxing, o roata pentru abdomene de tip speed abs si greutati la maini si picioare.

Cumparati in timp pemasura ce progresati, inelele sau bara si benzile reprezinta un inceput excelent.

Si acum cateva exemple de exercitii:

Te gandesti la o bicicleta?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here