Cum sa-ti cumperi o bicicleta MTB

4

Cum sa-ti cumperi o bicicleta MTBDaca ai facut click pe acest articol inseamna ca te-ai hotarat sa treci de partea biciclistilor. Ai facut un prim pas foarte bun.Cum sa-ti cumperi o bicicleta? Pai simplu, te duci la magazin, dai banii stransi la ciorap de mai bine de un an, vanzatorul iti da bicicleta si gata. :)) stai, stai … ca nu e asa simplu.

Fie ca esti un biciclist de ocazie si te plimbi prin parcuri amenajate, nu depasesti pistele de biciclisti si alte locuri special amenajate pentru plimbare din oras, fie ca esti genul mai agresiv si vrei sa te apuci serios de un sport extrem, ai nevoie de o bicicleta potrivita pentru stilul adoptat de tine. Nu mai enumeram stilurile de biciclete, le puteti gasi in articolul scris de noi despre tipuri de biciclete.

Ai doua variante

Fie cumperi o bicicleta gata facuta, asamblata si reglata – varianta simpla, fie cumperi componentele si le asamblezi tu – varianta mai complicata.

Pot spune din experienta ca a doua varinata este mai interesanta … sa zic asa, inveti mai multe si cu siguranta iti vei construi un bike foarte k, dar sa fii sigur ca bugetul va creste cu cel putin 30 %, plus ca trebuie sa stii cate ceva despre biciclete, sa stii brandurile, sa ai si un prieten doi care sa te mai ajute cu o parere, sa stii magazinele de biciclete si service-uile de biciclete din orasul tau, sa-ti fi murdarit de cateva ori mainile cu uleiuri de masina, vaselina si altele reparand o bicicleta/masina.

Noi vom vorbi in acest articol despre alegerea unei biciclete gata facuta, asamblata si reglata si incercam sa ajutam pe cei care nu au ajuns la stadiul profi in domeniu. Pe viitor ne gandim si la un articol despre cum sa-ti faci o bicicleta pe componente.

Marca si bugetul

Sunt multe marci de biciclete, Altrix, Ram, Kona, Merida, Cube, Univega, Magellan, Shimano, UMF, Trek, Sram, Suntour, DHS, First Bike si multe altele. Unele sunt mai bune altele mai putin bune, ca sa nu zicem praf :) Daca esti relativ nou in acest domeniu probabil ca nu o sa vezi prea bine diferenta dintre marcile de mai sus asa ca va trebui sa te iei dupa pret, o bicicleta sub 200 euro nu o sa-ti ofere multe, decat batai de cap si o sa stea mai mult timp defecta.

De regula o bicicleta ieftina este echipata cu piese de slaba calitate ce se vor defecta in scurt timp, iar o bicicleta mai scumpa o sa tina mai mult timp si o sa-ti faca orele de pedalat mult mai placute. Bicicletele pot avea preturi de la 100 pana la cateva mii.

Si inca ceva, cadrul bicicletei trebuie sa fie din aluminiu, carbon, titan sau crom. Exclus otelul indiferent de pretul bicicletei.

Alege o bicicleta de oras (urbana)

Pentru o bicicleta de oras nu te grabi sa dai mai mult de 250 euro, pentru ca pistele de biciclisti sau parcurile nu-ti vor solicita bicicleta atat de mult. Ai nevoie de o bicicleta echipata modest, suspensii doar pe fata, comoda, usor de manevrat si usor de intretinut.

Daca ai noroc poti gasi in acesti bani mtb-uri cu frane pe disc mecanice sau o furca mai k. Dar ai grija in cazul in care ai sansa sa gesesti un bike de ex. cu o furca mai performanta, producatorii au facut mari compromisuri pentru a pune acesta componenta, probabil bike-ul are alte componente/puncte foarte slabe pentru a pastra pretul mai scazut al bicicletei.

De preferat ar fi jante duble (cercurile), pedale sa nu fie din plasic, furca cu suspensie, mansoane comode, 2 foi si 8 pinioane sunt suficiente. Nu cumpara o bicicleta cu suspensii fata si spata (full suspension) in acesti bani, chiar daca la prima vedere pare k, nu este, suspensiile nu sunt de calitate si se vor defecta repede.

Alege dimensiunea cadrului (se masoara in inch ex. 14″, 16″, 18″ si altele) in functie de inaltimea voastra. Nu va aruncati la un cadru inalt pentru ca veti controla bicicleta foarte greu.

Urca-te pe bicicleta si verifica inaltimea cadrului. Stand cu picioarele pe sol avand bicicleta intre picioare, corpul fiind intre ghidon si sa, verifica distanta dintre cadru si zona dintre picioare pe interiorul coapselor (crotch). Distanta ar trebui sa fie intre 5 si 8 cm.

Alege o bicicleta pentru munte sau pentru sarituri

Daca ai ganduri mai mari, coborat pante, munti, sarituri and so on … trebuie sa te repezi serios la pusculita sau la banii pregatiti pentru concediu. Aici vorbim de sume de la 600 de euro in sus ajungand chiar si la cateva mii de euro.

Bicicleta trebuie sa fie joasa, pentru a avea mai mult echilibru si control asupra ei. Un cadru de 14″ sau 16″ este foarte bun. Daca vrei o bicicleta pentru coborari pe munte ai nevoie in primul rand de suspensii pe fata, fara accesorii, o bicicleta usoara si cat mai bine inchegata (sa nu zdrangane la orice denivelare).

Urca-te pe bicicleta si verifica inaltimea cadrului. Stand cu picioarele pe sol avand bicicleta intre picioare, corpul fiind intre ghidon si sa, verifica distanta dintre cadru si zona dintre picioare pe interiorul coapselor (crotch). Distanta ar trebui sa fie de aproximativ 10 cm.

Nu includem in aceasta categorie bicicletele pentru downhill sau enduro, aici aveti nevoie de multa experienta si de cateva mii de euro pentru a alege bicicleta potrivita.

De la supermarket sau de la magazine specializate?

Nu cumpara bicicleta din market-urile in care se vand si alte chestii care nu au nici o treaba cu bicicletele, chiar daca sunt ieftine si arata bine. Cel mai bine apelati la magazinele de biciclete profesionale.

Testeaza bicicleta

Ai ajuns la magazin si ai in fata bicicleta recomandata/aleasa de tine, urmatorul pas este sa treci la verificari. Analizeaza bine cadrul bike-ului, convinge-te ca are marimea potrivita pentru inaltimea ta.

Urca-te pe bicicleta, verifica daca seaua se potriveste cu stilul tau. Apuca ghidonul si vezi daca stai comod. Daca ghidonul este prea in fata pentru tine exista metode de ajustare, folosind o pipa (componenta care prinde ghidonul de cardu) mai mica, care aduce ghidonul ceva mai aproape de cadru si in acelasi timp de corpul tau.

Tine bicicleta in picioare in fata ta, ridica 20-30 de centimentri partea din spate a bicicletei si da-i drumul pe sol. Bicicleta nu ar trebui sa zdrangane ciudat sau sa scoata alte zgomote in afara de zbomotul provocat de lant. Procedeaza asemanator si cu partea din fata. Astfel vei vedea daca bicicleta este bine “inchegata”.

Scoate bicke-ul la un test-ride. Corpul tau trebuie sa stea confortabil si nu in pozitii ciudate. Mergi cativa metri, schimba vitezele, testeaza franele, ia cateva curbe.

Tine cont si de sfaturile vanzatorului dar si de ceea ce ai invatat pana acum. Nu cumpara bicicleta ca arata cool, ca e rosie sau pentru ca e la reduceri, fa alegerea in cunostinta de cauza.

Inca un sfat important

Aveti bicileta dorita acum trebuie doar sa aveti grija de ea, cititi articolul scris de noi despre cum sa-ti ingrijesti bicicleta si cu siguranta vei avea bicicleta pentru mai mult timp in stare buna de functionare.

Ne anuntati dupa ce va luati bike-urile, poate facem o iesire la munte.

4 COMENTARII

  1. Baietii de la PlayBike.ro having fun cu un Trek Session10 cu Zochie Monster si un plug DIY Nu a inclouit 100% lopata insa ne-am distrat pe cinste! Carcotasilor nu le pot spune decat Why so serious??

  2. Salut! Daca ma poti ajuta as vrea sa achizitionez o noua bicicleta tip enduro bugetul meu fiind insa putin restrans cam pe la 1800 euro ! multumesc de ajutor anticipat !

Leave a Reply to Catalin Renunțați la răspuns